Публікації

Екологія

Зображення
  Екологія  - частина біології, що вивчає відносини організмів (особин, популяцій, біоценозів тощо) між собою та навколишнім середовищем, називається біоекологією. Термін "екологія" вперше вжив у 1866 році німецький вчений Е. Геккель . Х арактерною рисою екології  є те, що вона належить до числа наукових дисциплін з простою лінійною структурою, оскільки вона є міждисциплінарною.  Тому серед  основних завдань екології  можна виділити наступні: дослідження особливостей організації життя, в тому числі в зв'язку з антропогенними, що є результатом людської діяльності, впливом на природні системи; створення наукової основи раціональної експлуатації біологічних ресурсів; прогнозування змін природи під впливом діяльності людини; збереження середовища існування людини. Прикладна екологія  - дисципліна, що вивчає механізми руйнування біосфери людиною, способи запобігання цим процесам, та розробляє принципи раціонального використання природних ресурсів без деградації життєвого сере

Генетика. Закони Менделя.

Зображення
Генетика - наука про спадковість і мінливість організмів. Спадковість  здатність організмів передавати нащадкам свої ознаки.  Наприклад , у серії книг про Гаррі Поттера неодноразово згадується, що головний герой був дуже схожий на батька, але очі мав мамині. Інший приклад: всі квітки троянд певного сорту мають притаманний цьому сорту колір. Мінливість різноманітність прояву певної ознаки у популяції і здатність організмів набувати нових ознак протягом життя.  Наприклад , поява чорного кошеняти у потомстві плямистих леопардів, те, що у одній родині брати і сестри можуть бути геть не схожі між собою – прояви мінливості. Грегор Мендель , досліджуючи закономірності моногібридного схрещування, сформулював два закони:  Перший закон Менделя , або закон одноманітності гібридів першого покоління. У першому поколінні від схрещування домінантної і рецесивної гомозигот проявляється тільки домінантна ознака.  Другий закон Менделя , або закон розщеплення При схрещуванні гібр

Емоції. Значення в житті людини.

Зображення
  Емоції — психічні стани і процеси в людини та вищих тварин; це відповідні реакції на зовнішні та внутрішні подразники, які проявляються у вигляді задоволення або незадоволення, радості, страху, гніву тощо. Емоції відносяться до дуже давніх регуляторів поведінки живого організму в його взаємодії із зовнішнім світом. Набагато більш древнім, ніж наше свідоме мислення, яке в еволюційному сенсі існує всього лише мить. Це свого роду дораціональна сигнальна система, що дає знати всьому організму про те, що відбувається або з ним, або з навколишнім середовищем, мобілізуючи його на дію. Чим більше розвинені нервова і гуморальна системи регуляції, тим складніше емоційне життя живої істоти (важливо пам’ятати, що переживання емоцій тісно пов’язаний з гормонами / нейромедіаторами). Емоції працюють швидше, ніж свідоме мислення людини, причому набагато. При цьому емоційні і когнітивні (пізнавальні) процеси представляють собою єдине ціле, і одне від іншого відірвати неможливо, хоча б тому, що емо

Адаптація та форми адаптивної поведінки

Зображення
  Адаптація є одним з фундаментальних якостей живої матерії. Вона властива усім відомим формам життя. Існує безліч визначень адаптації. Це пов'язано з тим, що даний феномен є предметом дослідження різних наукових напрямків. Відповідно до цього, існують і  різноманітні класифікації адаптації, у залежності від того, які критерії покладені в їхню основу. Різні автори виділяють такі типи адаптації, як біологічна, фізіологічна, біохімічна, психологічна, соціальна. При впливі нового фактору першою  включається в реакцію психофізіологічна сфера. Мова йде про адаптивні форми поведінки, що спрямовані на економізацію витрат організму. Від результатів дії цієї сфери залежить, чи будуть в адаптаційний процес залучені фізіологічні і біохімічні реакції, що вимагають значного напруження організму.   Існує кілька класифікацій адаптивних форм поведінки. Відповідно до однієї з них розрізняють три  типи пристосувальної поведінки живих організмів : -         втеча від несприятливого подразни

Пожежі і їхні наслідки.

Зображення
  Пожежі – це один з перших руйнівних способів впливу людини на рослинність. В наш час причиною виникнення 90 – 98  %  загорянь лісових або степових угідь є діяльність людини. Навіть тоді, коли людина використовує пожежі цілеспрямовано, для досягнення певної мети (наприклад, зустрічний пал при тушінні верхових пожеж, спалювання сухої трави та чагарників для підвищення продуктивності пасовищ тощо), вони призводять до знищення або значного пошкодження фітоценозів. Не оминуло це лихо і нашу державу . Навіть війна не зупиняє паліїв. У часи, коли Україна потерпає від пожеж, спричинених авіаударами та бомбам окупантів, наші співгромадяни продовжують свідомо спалювати суху траву та іншу рослинність, чим спричиняють пожежі й завдають шкоди довкіллю, здоров’ю людей та підривають обороноздатність країни.  В лісах України щороку виникає близько 3000 лісових пожеж на площі понад 3000 га . Найбільш пожежонебезпечними є області з сухим кліматом – Луганська, Херсонська, Донецька, Дніпропетровс

Гігієнічні вимоги до використання різних гаджетів учнями.

Зображення
  Гігієнічні вимоги до використання різних гаджетів учнями. Міністерством охорони здоров’я затверджений новий  Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти . Документ набуде чинності 1 січня 2021 року. Сучасне покоління дітей і дорослих чимало часу проводить перед моніторами різних пристроїв: комп’ютерів, ноутбуків, мобільних телефонів, смартфонів та інших пристроїв. «Під час карантину кількість часу, який діти витрачають на користування гаджетами, істотно зросла. Це стосується усіх: як учнів, так і дошкільнят. Насамперед це зумовлено організацією дистанційного навчання, яке в нинішніх умовах неможливе без технічного обладнання та доступу до Інтернету». Новий документ враховує розвиток сучасних технологій і їхнє використання під час освітнього процесу. Він докладно описує, як облаштовувати кабінет інформатики та робоче місце дитини в ньому, скільки часу дитина може працювати із технічними засобами. Регулярна робота з комп'ютером без застосування відповідни
Зображення
  Слух Сучасні технології зробили наше життя гучнішим, ніж будь-коли. Тривале використання навушників, відеоігри, шум вуличного руху, надмірно гучні концерти… - усе це є надлишковим шумом, який впливає на людину. Оскільки понад 90% молоді користуються навушниками щодня, то саме ця вікова категорія частіше страждає від погіршення / втрати слуху. Людське вухо можна розділити на три досить чіткі компоненти відповідно до анатомічного положення та функції: зовнішнє вухо , яке відповідає за збір звукової енергії та направлення її до барабанної перетинки; середнє вухо , яке виконує роль механічного трансформатора; і внутрішнє вухо , де розташовані слухові рецептори (волоскові клітини). Втрата слуху – це проблема літніх людей, чи не так? Шум, а не вік, є основною причиною втрати слуху. У той час як проблеми зі слухом є поширеними серед людей похилого віку, шкода від повсякденного шуму зростає серед молоді. Останнє дослідження, проведене Центрами з контролю та профілактики захворювань, показує